Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Ruskovilla Oy. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen, Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan ja Aasiaan. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tilaukset
Tilaukset tehdään osoitteessa webshop.ruskovilla.fi
Tilauksesta lähetetään vahvistussähköposti, josta ilmenee tilauksen loppusumma, toimitusmaksun suuruus sekä tilatut tuotteet. Vahvistusviestin saaminen vaatii sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu voimassaoleviin toimitusehtoihin jokaisen toimituksen yhteydessä.
Maksutavat
Verkkokauppatilaukset maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupan asiakkaat voivat maksaa seuraavien pankkien verkkopankkitunnuksilla: Osuuspankki, Nordea, Danske Pankki, Tapiola, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia, S-pankki sekä Säästö- ja Paikallisosuuspankit.
Maksu voidaan suorittaa myös seuraavilla korteilla: Visa, Visa Electron and Master Card.
Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.
Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Saatavuus ja toimitusajat
Tuotteet, jotka voi siirtää verkkokaupan ostoskoriin, ovat myös saatavilla välittömästi.
Joitakin tuotteita, kuten peittoja, petauspatjoja ja osaa tyynyistä, ei toimiteta EU-alueen ulkopuolelle niiden suuresta koosta johtuen. Nämä rajoitteet on mainittu tuotekuvauksissa, ja tuotteet poistetaan automaattisesti ostoskorista, jos EU-alueen ulkopuolinen toimitusalue valitaan alasvetovalikosta.
Kaikki tuotteet lähetetään Ruskovillan toimitiloista Artjärveltä. Tuotteet pyritään pakkaamaan ja lähettämään joko tilauspäivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä. Ruuhka-aikoina lähetyksissä saattaa kuitenkin olla hiukan viivettä.
HUOM: Postin toimitusajat Suomen ulkopuolelle lähtevillä tilauksilla saattavat vaihdella jopa päivittäin. Koska useita lentorahtireittejä ei lennetä tällä hetkellä, saattaa näissä Ruskovillan ulkomaille lähettämissä toimituksissa olla merkittäviä force major -tyyppisiä viivästyksiä.
Toimitusajat Postin arvion mukaan:
Suomi: 2-5 arkipäivää
Pohjoismaat ja Baltia: 3-7 arkipäivää
Muu Eurooppa: 3-7 arkipäivää
Muu maailma: 6-14 työpäivää
Jos toimituksesi on myöhässä enemmän kuin 7 päivää näistä annetuista toimitusarvioista, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme. Ruskovilla ei ole vastuussa ns. force major -syistä johtuvista toimitusviivästyksistä tai paketin toimituksen aikana vahingoittumisesta.
Toimitus
Tuotteiden toimituksesta vastaa Posti.
Verkkokaupasta tilattavia tuotteita toimitetaan globaalisti pl. Afrikka, Väli- ja Etelä-Amerikka, Karibian saaret sekä Tyynenmeren alue. Jos toivot tuotelähetystä näille verkkokaupan ulkopuolisille toimitusalueille, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme ruskovilla@ruskovilla.fi, ja pyrimme tekemään tarvittavat järjestelyt tuotteiden lähettämiseksi toivottuun osoitteeseen. Emme toimita tuotteita poste restante -osoitteisiin, hotelleihin, hostelleihin tai armeijan kasarmialueille.
Huomioi tilausta tehdessä, että tuotteisiin saatetaan Suomen ja EU:n ulkopuolella lisätä erilaisia ylimääräisiä tulli- ja muita viranomaismaksuja toimitusalueesta riippuen, ja ne tulee maksaa lähetystä noudettaessa. Yllättävien lisäkulujen välttämiseksi kannattaa olla yhteydessä paikalliseen tulliviranomaiseen ennen tilauksen tekemistä. Kaikki EU-alueen ulkopuoliset maat: kaikki hinnat verkkokaupassamme eivät sisällä veroja tai tullimaksuja. Asiakas on vastuussa kaikista näistä edellä mainituista lisämaksuista.
Tuotteita voi tilata suoraan omaan osoitteeseen tai lisätä erilliset vastaanottajan yhteystiedot. Jälkimmäisessä tapauksessa vaadimme täydelliset osoitetiedot sekä tilaajalta että vastaanottajalta.
Toimitusmaksut
Toimitusmaksu maksetaan tilauksen yhteydessä. Jos tilauksesi on huomattavasti suurempi kuin tavanomaiset postipaketit, saatetaan siitä periä ylimääräisiä toimituskuluja, ja olemme tässä tapauksessa aina yhteydessä ennen tilauksen lähtemistä. Kaikki arvoltaan yli 180€ tilaukset lähetetään ilman toimitusmaksua Suomen alueella.
Toimitusmaksut ovat:
Suomi 5€
Muut EU-maat 19,50€
Muu maailma 29,90€
Toimitusvaihtoehdot Suomessa:
Postipaketti: yli 3 cm paksuisille tilauksille, toimitusaika noutopisteeseen n. 2-5 arkipäivää 5€ (0€ yli 180€ tilauksille)
Pikkupaketti: alle 3 cm paksuisille tilauksille, toimitus kotiin postin mukana n. 2-5 arkipäivää 5€ (0€ yli 180€ tilauksille)
Kotipaketti: kotiinkuljetus asiakkaan kanssa sovittavana ajankohtana, toimitusaika n. 2-5 arkipäivää 10€ (5€ yli 180€ tilauksille)
Vaihto- ja palautusehdot
Suomi: Kuluttajansuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa tuotteet, joita ei halua, 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteet palautetaan Postin asiakaspalautuksena, jolloin Ruskovilla maksaa postimaksun.
Katso ohjeet asiakaspalautuksen tekoon
Kaikki muut maat: Kuluttajansuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa tuotteet, joita ei halua, 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakas vastaa itse palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Asiakas on vastuussa kaikista palauttamistaan tuotteista, kunnes olemme vastaanottaneet ne.
Palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä tuotteita, jotka ovat alkuperäispakkauksessaan, ja ovat myyntikuntoisia. Tarkastamme kaikkien tuotteiden kunnon ennen rahojen palauttamista.
Täytä paketin mukana tullut Ruskovillan asiakaspalautuslomake ja pakkaa mukaan tuotteet, jotka haluat palauttaa tai vaihtaa. Voit myös tulostaa lomakkeen
täältä.
Palautusosoite:
Ruskovilla Oy
Kinnarintie 32
16200 ARTJÄRVI
Epäselvyydet ja erimielisyystilanteiden ratkominen
Pyrimme aina ratkomaan mahdolliset epäselvyyden mahdollisimman ripeästi, joten olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Lain tulee meidän myös informoida asiakkaitamme, että mahdollisissa erimielisyystilanteissa sinulla on mahdollisuus kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen. Lisäksi voit käynnistää riita-asian myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta.